ارتباط با رییس اصناف

جستجو

کمیسونها و اتحادیه ها

اطلاعیه ها و بخشنامه ها

آمار بازدیدکنندگان

  • افراد آنلاین: 0
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 0
  • بازدید کل: 967326
  • ورودی موتورهای جستجو : 65800
  • IP شما: 3.15.0.88

برگزاری نشست هم‌اندیشی اعضای هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق اصناف ایران در استان همدان؛

برگزاری نشست هم‌اندیشی اعضای هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق اصناف ایران در استان همدان؛


رئیس اتاق اصناف ایران: کاروان نخبگان صنفی به مقصد استان های مختلف به حرکت در آمده است


برگزاری نشست هم‌اندیشی اعضای هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق اصناف ایران در استان همدان؛ رئیس اتاق اصناف ایران: کاروان نخبگان صنفی به مقصد استان های مختلف به حرکت در آمده است/ همه دغدغه‌های اخیر صنف طلا رفع شده است/ پیام های همکاری رایزنان بازرگانی و سفرای کشورها به اتاق اصناف ایران

نشست هم‌‎ اندیشی اعضای هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق اصناف ایران به میزبانی اتاق اصناف همدان و در سالن اجتماعات هتل باباطاهر شهرستان همدان امشب ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور غلامعلی مهدوی، دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی، محمد حسین قمری رئیس مرکز اصناف و بازرگانان ایران و سردار نوروزی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا، حسینی معاون امور اقتصادی استاندار همدان، روسای اتاق های اصناف استان همدان و روسای اتحادیه های صنفی شهرستان همدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران در این همایش بیان کرد: کاروان نخبگان صنفی امروز حرکت کرده و به شهر زیبای همدان رسیده‌اند. میزبانی خوبی را از اتاق اصناف همدان دیدیم و از فرهنگ غنی و برخی اماکن اقتصادی، فرهنگی و تاریخی آن دیدن به عمل آمد.

وی افزود: از اینکه این کاروان به راه افتاده است خوشحالیم و امیدوار هستیم به همت هیات رئیسه به دیگر استان‌ها هم سفر کنیم.

رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: از سال گذشته و با تعاملی که با وزیر کشور برقرار کردیم، استانداران روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان را به عنوان مشاوران خود انتخاب کردند و از آنجایی که آقای ارغوان رئیس اتاق اصناف مرکز استان همدان به عنوان مشاور استاندار انتخاب شده‌اند، مصداق درست این انتخاب را امروز در همدان شاهد هستیم.

صفایی گفت: این کاروان فعال و نخبگان صنفی کشور، مسیر پیشرفت را به نحوی می پیمایند که برای خیلی‌ها باورپذیر نیست. به عنوان نمونه، معاون اول رئیس جمهور بعد از اینکه سردار فرهی را به عنوان دبیر ستاد تنظیم بازار کشور منصوب کرد، بر حضور نماینده اصناف کشور این جلسات تاکید دارد.

وی ادامه داد: نمونه‌ای دیگر از این پیشرفت این است که رایزنان اقتصادی و سفرای کشورهایی که قابلیت صادرات و واردات با کشور ما دارند، پیام‌های پی در پی به اتاق اصناف ایران می‌فرستند.

رئیس اتاق اصناف ایران به موضوع اصلاح قانون نظام صنفی اشاره و بیان کرد: پیشتر ۱۷۵ نماینده مخالف این بودند که نخبگان صنفی بیش از دو دوره در منصب مدیریت تشکلهای صنفی باشند. اما با اتحاد جامعه اصناف، سرانجام بیش از ۱۵۵نماینده مجلس موافقت خود را نسبت به ضرورت رفع این تبعیض ناروا مصوب صحن علنی کردند.

صفایی درباره موضوعات مالیاتی اتاق اصناف ایران نیز بیان کرد: برای رفع مشکلات مالیاتی، کارگروه مالیاتی در اتاق اصناف ایران تشکیل شد و از روسای محترم مراکز استان ها نیز کمک گرفته شد و امروز ماحصل این کارگروه را شاهد هستیم و سقف معافیت مالیاتی به ۱۸میلیارد تومان رسید. یعنی ۱۰۰ میلیون تومان سود سالانه از پرداخت مالیات معاف است و مازاد آن بر اساس تراکنش ها باید مالیات پرداخت کند؛ نه در چهار قسط بلکه در ۱۰ قسط تعیین شده است.

رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: این قطار پیشرفت توسط نمایندگان اصناف در حال حرکت است اما موانعی هم در راه است که به پشتوانه اصناف، ما مسیر درست را می‌رویم و روزی اتاق اصناف ایران را تحویل خواهیم داد که سرآمد سازمان‌های کشور باشد.

وی در خصوص صنف طلا نیز تصریح کرد: همه مشکلات و دغدغه‌هایی که اخیرا برای صنف طلا پیش آمده بود، رفع شده است و تبصره‌ای که چالش برانگیز بود اصلاح شده است؛ لذا طلا فروشان دیگر الزامی به ثبت دارایی ها و موجودی خود در سامانه جامع تجارت ندارند.

رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: در خصوص اینتاکدها نیز جلسات مهمی با سازمان امور مالیاتی داشته‌ایم و کارگروهی برای آن ایجاد شده است و منتظر پیشنهادات روسای اتاق‌های اصناف هستیم تا بتوانیم اینتاکدها را به درستی ساماندهی کنیم.

انتقال تجربیات از شهرک صنفی هگمتان بازار به سراسر کشور
بنابر این گزارش، محمد ارغوان، رئیس اتاق اصناف همدان در سخنانی به اعضای هیات نماینگان دوره هشتم اتاق اصناف ایران جهت حضور در این شهرستان خیر مقدم گفت و توضیحاتی درباره شهرک صنفی هگمتان بازار (شهرک صنعتی- صنفی بوعلی ۲) ارائه کرد و گفت: آماده‌ایم تجربیات همدان در ایجاد شهرک صنفی را در اختیار سایر استان‌ها قرار دهیم.

سرمایه های کشور به سمت تولید هدایت شود
سردار نوروزی، رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا به عنوان دیگر سخنران این نشست، اظهار کرد: آنچه اتاق اصناف ایران در خصوص برگزاری اجلاس هیات نمایندگان در استان‌ها اقدام کرده است، اقدام بسیار شایسته‌ای است.
وی افزود: در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی، این اصناف و بازار بوده‌اند که همواره همراه نظام بوده‌اند. پلیس اماکن نیز تلاش دارد که اصناف متخلف برخوردهای سلبی نکند و به کمک واحدهای صنفی بیاید اما از بزرگان هر صنف هم انتظار می‌رود به عنوان افرادی تاثیرگذار و مجرب‌ در عرصه‌های مربوط به بازار ورود کرده و اقدامات شایسته‌ای داشته باشند.
سردار نوروزی در گزارشی اعلام کرد: بالاترین راندمان در مشاغل صنفی در دست کافه‌ها و آرایشگاه‌ها است؛ همه شغل ها قابل احترام هستند اما سرمایه های کشور بهتر است به سمت تولید بروند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، در پایان این مراسم از برخی چهره‌های صنفی تقدیر به عمل آمد.
تارخ درج خبر : 30/2/1403 ساعت 7:45

تاریخ درج :  1403/2/30

تعداد بازدیدها : 463
 

ارسال نظر


نام :  
ایمیل :  
وبلاگ / سایت :  
 
دیدگاه :  

پیام رهبر

تبلیغات

مرکز طراحی وب زئوس

لینک های مفید

اوقات شرعی

نظر سنجی

نظر شما در مورد محتوای سایت چیست؟